Скрипт Вконтакте Like ?> Скрипт Вконтакте Like ?>
Олена ПРИТУЛА: «Мені завжди смішно читати «Обком» | |
Фото: focus.in.ua Олена
Притула Цьогорічна
премія Олександра Кривенка потрапила до рук фанатки своєї справи. Головний редактор
«Української правди» Олена Притула в інтерв’ю «Zaxid.net» зізналася, що не може уявити свого
життя без журналістики. — Пані Олено, що для вас означає
нагородження премією Олександра Кривенка? Кривенко став своєрідним еталоном
професійного та чесного українського журналіста. Цього року цим еталоном
визнано вас. Завдяки чому це відбулося? — Було б
нелогічно давати оцінку собі особисто. Думаю, люди, коли дають премію, визнають
і оцінюють твою працю. Думаю, це видно збоку. Я намагаюся бути не еталоном,
оскільки це дуже ідеалістично, мабуть, але щодня я намагаюся робити так, як
зробив би Сашко Кривенко. Це звучить трохи пафосно, але, думаю, кожна людина,
яка хоче працювати професійно, дотримується стандартів етики та професійної
журналістики. — У 2006 році лауреатом премії імені
Олександра Кривенка став ваш колега з «Української правди» Сергій Лещенко,
цього року - ви. Це тенденційно висока оцінка видання професіоналами. Крім
того, «Українська правда» лідирує у рейтингу електронних ЗМІ за відвідуваністю.
Масовість - прерогатива «жовтих» видань. Як ці речі поєднуєте? — А ми це
роз'єднуємо, а не поєднуємо. Річ у тім, що ми є топовими саме завдяки тому, що
у нас з'являються найбільш кричущі матеріали. І це не свідчить про те, що ми
скочуємося до «жовтої» преси. Це свідчить про те, що в нас є авторитет і
впливовість. А люди, які цікавляться «жовтими» новинками, також можуть побачити
їх на нашому іншому сайті - «ТаблоID». — Розкажіть, як розпочалося ваше
журналістське життя? — Я
закінчила Одеський політех, за освітою - інженер-акустик. Стала журналістом у
Севастополі, коли там ділили Чорноморський флот між Росією та Україною. Тоді
там не було людей, які могли б висвітлити ситуацію з української позиції. Там
було дуже багато російських, іноземних журналістів, але не було українських. І
мені та моєму колишньому чоловікові Володимиру Притулі - він зараз працює на
радіо «Свобода» - довелося багато працювати. Це стало першою справою мого
життя. Саме це «поставило» мою журналістику. Я починала з коротеньких новин для
REUTERS та «Інтерфаксу», потім ми працювали у Сімферополі. В 1995 році я
переїхала до Києва і почала працювати у президентському пулі під час президентства
Леоніда Кучми. — Чим є журналістика для Олени
Притули зараз? —
Журналістика для мене ще з самого початку була найцікавішою справою. Мені
здається, що єдине, найцікавіше, що ти можеш робити у цьому житті, - це
журналістика. Хоча б тому, що кожного дня ти зустрічаєш нових людей, нову
проблему, ти можеш подивитися на світ іншими очима. Це професія, яка розвиває,
професія, яка вимагає від тебе бути щодня іншою і щодня найкращою фаховою
людиною. Мені це подобається, це виклик. Я вже навіть не пам'ятаю, скільки
років працюю в журналістиці. Але мені подобається працювати у цьому драйві. Я
не уявляю себе, скажімо, маляром, не уявляю, що я піду на роботу о 8.00 і
повернуся додому о 17.00. Моє життя - це коли можна прокинутися посеред ночі,
бо щось сталося, і зробити новину. Це не просто професія, це частина життя. І
коли це так, то можна сказати: «Я - журналіст». — Що є в українській журналістиці і
чого їй бракує? — Реформи
потрібні. Мені здається, що є проблеми і в освіті, і у місцях, де працюють
журналісти. Треба трішечки краще готувати журналістів, пропонувати їм більше
тактичних вправ для того, щоб вони приходили на роботу вже більше
підготовленими. Я вважаю, що тільки ті журналісти працюють добре, які під час
навчання десь працювали, чомусь вчилися. Часом люди,
які навіть мають добру журналістську освіту, приходять на роботу, а їм редактор
каже: «Про цього пишемо, а про цього не пишемо». От від цього треба відійти.
Треба щонайбільше свободи засобам масової інформації. Це утопічна ідея поки що,
але без цього жодна освіта не допоможе. — Інтернет-видання вдало конкурують
з друкованими, і аналітики стверджують, що майбутнє - саме за електронними
виданнями. Чому ж тоді електронні видання не отримують статусу ЗМІ? — Чесно
кажучи, я як редактор «Української правди» не зацікавлена у тому, щоб
Інтернет-видання зробили засобами масової інформації. Нам цей статус не
потрібний хоча б тому, що ми маємо авторитет, нас знають, акредитують на всі
заходи, і ми не маємо жодних проблем без такого статусу. Такий статус потрібен
молодим Інтернет-медіа, які тільки виходять на ринок, оскільки їх не знають. Я
за те, щоб Інтернет-медіа самі визначали, хто є гідним називатися засобом
масової інформації,а хто - ні, тобто, я за саморегулювання у сфері Інтернету. — За останні кілька місяців у
контексті політичної ситуації в Україні було оприлюднено заяви щодо проведення
нової революції і, можливо, навіть зі зброєю в руках. На Вашу думку, як у такій
ситуації має діяти фаховий журналіст: продовжувати об'єктивно висвітлювати
інформацію чи таки втрутитись у неї? — Журналіст
- це, перш за все, людина і громадянин. Професія - вторинне. У кожній ситуації,
коли ти відчуваєш, що робиш щось проти своєї совісті, ти не маєш цього робити.
Про щось часом, можливо, краще промовчати, оскільки це може бути не на користь
ситуації у державі, в місті. У мене нещодавно був випадок, коли я вирішила
підтримати акцію «Дістали!» Зараз я вважаю, що це таки була помилка. Єдина мета
моя була, щоб люди якось зреагували і не вийшли на вулицю із кілками когось
бити, а щоб просто подумали, як вони живуть, що відбувається в країні, що
особисто кожен громадянин може зробити для зміни цієї ситуації. Я вважаю зараз
через свій особистий досвід, що ні ЗМІ, ні журналісти не мають підтримувати
таких акцій або робити це дуже і дуже обережно. — Якби вам довелося скласти рейтинг
найбільш топових електронних і друкованих видань України, хто б туди увійшов? — Я
консервативна, дуже. Це «Дзеркало тижня». З Інтернет-видань - «Кореспондент».
Мені завжди смішно читати «Обком», і я, як журналіст, читаю «Телекритику». — Ставлення до журналістів в Україні
зараз є дуже неоднозначним: читачі усвідомлюють, що існують власники ЗМІ,
поняття редакційної політики, «джинса». Як у такій ситуації не розчарувати
читача? — Окрім
того, що я є редактором, я є і власником «Української правди». Для мене дуже
важливо переконати людей, що всі наші статті не є замовними. Ми не друкуємо
статей за гроші, ми не друкуємо замовних статей, ми не займаємось «джинсою»,
проте дуже багато наших колег це робить. Люди вважають, якщо одні це роблять,
то чому «Українська правда» - ні. Дуже тяжко переконати людей, що це не так.
Для мене особисто це є великою проблемою, я навіть не знаю зараз, як її
вирішувати. — Як боретесь за читача? — Знаєте, у
дуже багатьох ЗМІ, зокрема в Інтернеті, є графіки, вони працюють з 9.00 по
18.00, оскільки це не їхня справа життя. Всі люди, які працюють у мене, точно
знають: якщо прес-конференція Президента розпочинається о 8.00, то жоден з них
не піде додому доти, доки ми не відпрацюємо його прес-конференції. Більше того,
ми не будемо чекати «Інтерфаксу» чи «УНІАНУ», ми робитимемо новини швидше за
інших. Щораз, коли ти намагаєшся робити все першим і кажеш собі, що зробиш це
краще, ніж всі інші, тоді читачі читатимуть не когось іншого, а тебе. Знаєте,
коли Сергій Лещенко приходить з Верховної Ради і несе документи, які він
ексклюзивно надибав, то він не спить, не їсть, взагалі нічого не робить доти,
доки не напише і не поставить це на сайт. Оце робить нас першими. — До речі, щодо ексклюзиву... На що
може піти журналіст, щоб отримати ексклюзивну інформацію? Де межа здорового
глузду? — Тут
питання людське - коли твоя совість каже: «Я не можу цього робити», коли людина
у тобі каже, що зараз не час для професійних перемог, бо це некоректно,
неетично, некрасиво, саме тоді треба сказати: «Стоп, я цього не роблю». — За даними експертів,
Інтернет-аудиторія за кілька останніх місяців зменшується. Чи відчуває це
«Українська правда»? — Я не вірю
у такі дані. Завжди під час травневих свят падає відвідуваність, але загалом
вона така ж велика, як і була раніше. Єдине, що можу сказати, - відчувається
апатія і не такий вже інтерес людей до політики, який був раніше. Ми в соцмережах: Facebook, Twitter, Google+, ВКонтакте 15.05.2009 | |
Перегляди: 4360 |
Рубрика: |
Ключові слова: |
©2008-2015 Прес-Центр Використовуючи матеріали з "Прес-Центру" не забувайте на нас посилатися |