Скрипт Вконтакте Like ?> Скрипт Вконтакте Like ?>
Додана вартість львівських ЗМІ (ДАЙДЖЕСТ) | |
Фото: stavsu.ru Побіжний
пергляд телевізійних передач, прослуховувння місцевого радіо або перечитання
більшості паперових та інтернет-видань Львова, викриває одну спільну ваду –
брак набутої цінності або, говорячи мовою економістів, доданої вартості, як
результату самостійної праці журналіста. У такому
світлі журналістська професія видається простою справою. Тому що вона потребує
лише відповідних задатків, але не вимагає особливих додаткових зусиль. На
радіо, телебаченні, у друкованих ЗМІ, ми чуємо, бачимо, читаємо її надміру
спрощений варіант: інтерв’ю якого-небудь діяча, в якому той говорить усе, що
захоче, кілька інформаційних повідомлень і чергове інтерв’ю. Лише
передача даних. Мінімум доданої вартості, виробеної власною працею. Складається
враження, що журналістам бракує розуміння різниці між даними та інформацією.
Різниці, згідно якої дані – це лише певна кількість фактів або фраз, поданих
без жодного тлумачення, а інформація – це інтерпретовані дані. Але ця дія –
тлумачити дані – і є доданою вартістю праці журналіста, набутою цінністю його
праці. ЗМІ, які не
виготовляють інфоромації, а лише передають дані, не виконують своєї функції
повною мірою. Увімкнути мікрофон або камеру – це не журналістика. Найбільше
від цього недоліку страждає теле- і радіо-журналістика. Телевізійна картинка,
попри надмірне захоплення телевізійників удалим кадром (хоча й цього
популярного сьогодні недоліку бракує львівському телебаченню) не може передати
всієї повноти інформації, вміщеної у заявленій новині. Навіть найяскравіші
кадри сутичок між політичними опонентами самі по собі нічим не відрізняються
від подібних епізодів у бойовику або комедії. Телевізійна
картинка – це візуальне зображення, надмірна ефектінсть якого перешкоджає
тлумаченню подій, перетворенню їх в інформацію. Щось подібне відбувається й на
радіо, яке без жодної інтерпретації подає лише уривки виступів або інтерв’ю. Не
відстають у цій справі й друковані ЗМІ, автори яких, у своїй більшості, не
відрізняються від звичайних писарів, які розшифровують і редагують надиктовані тексти,
або ж намагються сперечатися у красномомстві з письменниками постмодерну. Як
наслідок, львівські ЗМІ перетворилися у примітивні засоби агітації, додана
вартість яких виробляється не тлумаченням донесених до споживача даних, а
кількістю виготовленої рекламної продукції. А споживач, отримуючи
напівфабрикат, намагається його самостійно інтерпретувати і поєднувати, або
попросту втомлюється від великої кількості даних і повної відсутності
інформації. Любко Старух «Вголос»,
02.03.2010 Ми в соцмережах: Facebook, Twitter, Google+, ВКонтакте 03.03.2010 | |
Перегляди: 1857 |
Рубрика: |
Ключові слова: |
©2008-2015 Прес-Центр Використовуючи матеріали з "Прес-Центру" не забувайте на нас посилатися |