Скрипт Вконтакте Like ?> Скрипт Вконтакте Like ?>
Із кризи в князі | |
Фото: Вголос Олесь
Старовойт У недалекому майбутньому, років
через два-три, український медіапростір зазнає суттєвих змін, прогнозує
журналіст і депутат Олесь Старовойт. А поки що
вітчизняні ЗМІ перебувають в кризі — як фінансовій, так і професійній. Про це
Олесь Старовойт* розповів під час семінару, організованому журналом «Ї». Хоча тема
семінару звучала досить вузько — «Превалювання негативної інформації та
домінанта «жовтої» преси в українському медіапросторі» — пан Старовойт вийшов
за її рамки, поділившись власними думками про нинішній стан преси в Україні та
її можливе, знову ж таки на його думку, майбутнє. Свобода розбестила ЗМІ Хотіли
свободу слова — маєте! І що далі? Олесь Старовойт вважає, що українські ЗМІ
якось дуже специфічно потрактували свободу слова, яку отримали після останніх
президентських виборів. Як вседозволеність. І як відсутність відповідальності
за наслідки журналістських публікацій. Преса стала розбещеною. Стала
демонструвати риси, притаманні низькопробній пресі, що ще кілька років тому в
журналістських колах вважалося моветоном. Задля прикладу Старовойт навів те, як
в медіа висвітлювали убивство екс-губернатора Львівської області Степана
Сенчука: — Газети
одна поперед іншої публікували страшні фотографії. Таке смакування деталями
було незбагненним раніше. У 2002 році, коли сталася Скнилівська трагедія,
редактори домовилися, що ніхто не даватиме шокуючих кадрів з летовища, хоча у
кожного були такі кадри. З-поміж
інших вад медіа Старовойт назвав подання читачам/глядачам/слухачам
неперевіреної інформації, однобокої інформації. Причому однобічність
висвітлення, за його спостереженнями, стає загальною практикою. Особливо
регіональних ЗМІ. Що ж стосується неперевіреної інформації, то це відбувається,
припускає експерт, через поширення Інтернет: — Інтернет
стає накопичувачем неправдивої інформації. ЗМІ її використовують. Часто
інформація, яка не була доведена, але була опублікована тими або іншими
виданнями, уже подається в подальшому як доконаний факт. Ще одна
проблема — проплачені публікації (так звана «джинса»), які подаються без
відповідних маркувань разом з іншим контентом. Перемога вже близько Отримавши
свободу слова, українські ЗМІ залишаються натомість залежними в економічному
сенсі. І криза ще більше оголила цю проблему. За даними
Олеся Старовойта, доходи львівських газет від реклами знизилися цього року на
30-40%. «Рекламодавці не готові платити за рекламні площі ту ціну, яку хочуть
видання», — зазначив він. Дуже знизились тиражі місцевих видань (окрім
«Високого замку» та «Експресу»), і тепер, стверджує експерт, заледве
перевищують 5 тис. примірників. Відтак основним джерелом фінансування для них
залишаються дотації від власників. Якщо б
вибори Президента в Україні були відтерміновані на 2011 рік, багато
загальнонаціональних і регіональних ЗМІ було б просто закрито, переконаний
Старовойт. Власники дотують збиткові медіа лише з прицілом на їх експлуатацію
під час виборів. Відтак
перед вітчизняними ЗМІ стоїть питання, як здобути фінансову незалежність.
Старовойт прогнозує, що переламними у цьому сенсі стануть 2011-2012 роки. Тоді,
вважає він, багато медіа перестануть бути дотаційними і вийдуть щонайменше на
самоокупність. *Олесь Старовойт — аналітик,
журналіст, кандидат філософських наук. З 2006 року — депутат Львівської
обласної ради (фракція «Наша Україна») Василь
Хомин, для «Вголосу», 12.10.2009 Ми в соцмережах: Facebook, Twitter, Google+, ВКонтакте 12.10.2009 | |
Перегляди: 2008 |
Рубрика: |
Ключові слова: |
©2008-2015 Прес-Центр Використовуючи матеріали з "Прес-Центру" не забувайте на нас посилатися |