Скрипт Вконтакте Like ?> Скрипт Вконтакте Like ?>
Засоби немасової інформації | |
Наші інтернет-видання понтуються загальною кількістю відвідувачів, але скромно замовчують, скільки саме людей прочитали окремо взятий журналістський матеріал. Тільки на пост-радянському просторі всі інтернет-ресурси обвішані, наче орденами, лічильниками відвідуваності. Подекуди на одному сайті можна побачити одразу по два-три і навіть більше лічильників. На Заході до такої показухи не вдаються. При цьому відвідуваність у тамтешніх інтернет-видань у рази вища, ніж в наших. На першому Львівському медіа форумі прозвучали вражаючі дані: у Швеції, де 9 мільйонів населення, сайт таблоїда Aftonbladet за день відвідують 2 мільйона осіб. Це у той час, як в 45-мільйонній Україні мега-популярний «Кореспондент.net» має близько 300 тис. відвідувачів у день. Всього-на-всього. Фантастичні цифри. Я про Швецію. Показник загальної відвідуваності став у нас основним мірилом успішності інтернет-проекту. На ньому акцентують увагу рекламісти, коли «вибивають» рекламу з якоїсь компанії чи політика. От, наприклад, той же «Кореспондент.net» у пропозиції про публікацію прес-релізів «козиряє» перед потенційними клієнтами показником охоплення у 718 тис. відвідувачів. Це — пакетне розміщення на сайтах, що входять в UMH Group, — «Кореспондент.biz», Finance.bigmir.net, Ricardo.com.ua, Dengi.ua. Ціна за публікацію одного реліза становить 1500 гривень без ПДВ. Або ж 500 грн. без ПДВ — у разі публікації лише на «Кореспонденті». В принципі, недорого, якщо зважити, що стільки ж, і навіть більше, просять львівські інтернет-видання, відвідуваність яких суттєво нижча. Тільки от у комерційній пропозиції «Кореспондента» не сказано, скільки ж конкретно людей прочитають той прес-реліз. Визначальною відвідуваність сайту є і на рівні області. Не секрет, що основні гроші львівські інтернет-видання заробляють на публікації PR-матеріалів, в т.ч. «джинси». І коли піарники місцевих політиків освоюють кошти на просування своїх шефів у медіа, вони з більшою охотою дадуть гроші на так званий інформаційний супровід сайту, у якого є 15 тис. відвідувачів, ніж тому, в якого їх лише 1,5 тис. І таке рішення виглядає досить навіть логічним. Адже 15000>1500. Але є одне «але», як каже телеведучий з Торонто Майкл Щур. Ніхто ж не читає інтернет-видання «від» і «до», як газети чи журнали. Та й газети так ретельно, думаю, далеко не кожен вичитує. Російський медіаменеджер Леонід Бершидський, причетний до запуску сайту української версії журналу «Forbes», якось відзначив, що «в постдруковану епоху у ЗМІ більше нема власних аудиторій і народ читає за лінками і зі стрічок тільки окремі тексти, а не весь ЗМІ повністю». Тому загальна відвідуваність — поганий порадник у виборі інформаційного майданчика, якщо треба донести якусь інформацію до широкого кола людей. Бо один текст на сайті можуть прочитати сотні, і навіть тисячі, а інший — одиниці. Вже краще орієнтуватись на такий показник як «Перегляди сторінок». Він дозволяє з’ясувати, скільки людей прочитали ту чи іншу новину, статтю чи інтерв’ю. Ознайомитись з цими даними можна у відомих сервісах веб-аналітики — Bigmir.net, I.ua, Liveinternet.ru, Mail.ru… Найкраще з задачею ведення статистики переглядів сторінок справляється Google Analitics. Деякі інтернет-видання, не кремпуючись, демонструють своїм відвідувачам дані про кількість переглядів публікацій. Ви й самі, читаючи якусь статтю в інтернеті, могли зауважити на сторінці з публікацією значок у вигляді стилізованого зображення ока та цифри поруч з ним, що означають кількість людей, які прочитали цю статтю до вас. Такі лічильники переглядів є на сайті газети «Бізнес», на Texty.org.ua, на Forbes.ua. Донедавна інформацію про перегляди сторінок «світили» харківський сайт Mediaport.ua (лічильник зник після редизайну) та львівський Varianty.net. Varianty.net На моєму улюбленому сайті про інтернет-бізнес Ain.ua на одних сторінках лічильник переглядів відображається, а на інших — ні. Припускаю, що відображається він у тому випадку, як кількість переглядів сторінки перевищить 1000 разів. На початку травня мені встрелило в голову полазити по статистиках різних інтернет-видань і подивитись, як же читаються їхні публікації. Я просто заходив на сайт, який мене зацікавив, дивився, лічильники від яких сервісів веб-аналітики на ньому «висять», відтак переходив на той сервіс, знаходив там статистику по обраному сайту, а далі переглядав дані про заходи на окремі сторінки (вони на більшості сервісів відображаються у розділі «Дерево сайту»). Брав до уваги кількість переглядів публікацій у день їх появи на сайтах. Таким чином я пройшовся по виданнях: Zaxid.net, Zik.ua, Lviv.tv, Varianty.net, Korrespondent.net, Expres.ua, Vgolos.com.ua, Pohlyad.com, Tvi.ua, Lviv.nashigroshi.org, Business.ua, Telekritika.ua, Epravda.com.ua, Inspired.com.ua, Gazeta.lviv.ua. В цілому проаналізував 458 публікацій. На жаль, статистика Zaxid.net і Zik.ua виявилась закритою. Lviv.tv (29.04.2013 р.; 618 відвідувачів) На Lviv.tv з тридцяти семи проаналізованих новин, що були опубліковані 29 квітня 2013 р., двадцять чотири (64% від загальної кількості) мали буквально по три перегляди і менше. Найбільше переглядів було зафіксовано у новини «Сьогодні у Львові можуть збільшити вартість проїзду у «маршрутках» (23 перегляди). У трійці лідерів також «Анонс прес-конференції на 30 квітня» (17 переглядів) та «Сьогодні починається Страсний тиждень» (12 переглядів). При цьому людям було геть по-барабану, що «Голова ОДА пообіцяв підтримку та захист швейцарським фірмам на Львівщині», що «Через пожежу на смітнику мало не спалахнув газопровід» і що «У Буському районі не ремонтують дороги, хоч гроші «маринуються» на рахунках» (по 3 перегляди). Varianty.net (29.04.2013 р.; 2322 відвідувача) Того дня на сайті було опубліковано 34 новини і 2 інтерв’ю. З-поміж новин найбільше переглядів набрала новина «Вчора Львовом пройшов марш до 70-річчя дивізії «Галичина» (483 перегляди). Менше читали новини про суддю-«колядника» Зварича, який написав у в’язниці книжку про корупцію (178 переглядів) та про законотворчу ініціативу МВС з підвищення штрафів за нехтування ременів безпеки, понаднормове тонування та використання ксенонових фар (164 перегляди). Понад 80% новин набрали менше 50 переглядів кожна. Серед новин, які читалися найменше, — «В Україні за 3 місяці заборгованість по зарплаті зросла на 21%» (6 переглядів), «Львівелектротранс» пікетуватиме Казначейство» і «Янукович нагородив працівника культури з Турки» (по 7 переглядів). Щодо інтерв’ю, то одне з них, з режисером Павлом Юровим, прочитали 28 разів, а інше, з організатором Білорусько-шведських літературних днів у Львові Марією Сьодерберг, — 36 разів. Korrespondent.net (29.04.2013 р.; 316 441 відвідувач) Переглянув статистику по 97 новинам, починаючи від найбільш відвідуваних. Топ-новинами були: «Сыновья Щербаня рассказали о бизнесе отца и сделке с Ахметовым» (12 614 переглядів), «Взрыв в центре Праги. Фото- и видеорепортажи с места происшествия» (10 288 переглядів), «30 журналистов уволились с телеканала ТВі» (9 758 переглядів), «Стало известно, где Янукович проведет майские праздники» (9 526 переглядів). 74% із проаналізованих новин мали менше 3 000 переглядів/кожна, причому 30% з них — менше 1000 переглядів, 26,8% — від 1000 до 2000 переглядів і 17,5% — від 2000 до 3000 переглядів. Мало переглядів було у новин «Межбанковский евро основался в районе 10,6 грн.» (62 перегляди), «В Греции приняли законы для получения кредита на 8,8 млрд. евро» (85 переглядів), «Бойко расхвалил приватизацию Нафтогаза, уточнив, на что потратят полученные деньги» (129 переглядів). Коли ознайомлювався зі статистикою «Кореспондента», натрапив на дані про те, скільки людей прочитало опублікований на сайті прес-реліз. Не повірив своїм очам. Всього десять. Реліз називався «АО «ОТП Банк» запустил принципиально новую модель банковского обслуживания Premium Banking». Коли писав цей матеріал, заглянув ще раз в статистику «Кореспондента»: прес-реліз «Сеть клиник «Мать и дитя» презентовала социальный проект «Ребенок в каждую семью», опублікований 1 липня 2013 р., прочитали аж 3 рази. Expres.ua (29.04.2013 р.; 45 406 відвідувачів) З-поміж 42 новин, що потрапили під «розтин», найбільш популярною була ця — «У Януковича з’явився ще один конкурент із колонії» (7009 переглядів). До трійки новин, які найбільше читали, увійшли також «Луценко про ляпас Кличка та змову олігархів проти Януковича» (4137 переглядів), «Бункер Гіммлера біля Житомира став приватною власністю» (2875 переглядів). Найменше читачів було в новин «НБУ понизив євро ще більше» (105 переглядів), «Компанії відмовляються від страхування сільського господарства» (112 переглядів), «У стаді рідкісних карпатських буйволів на Закарпатті — подвійне поповнення» (133 перегляди). Якщо взяти усі проаналізовані новини, 45% з них набрали менше 500 переглядів, 28% — від 500 до 1000 переглядів, 21% — від 1000 до 2000 переглядів. Vgolos.com.ua (29.04.2013 р.; 12 621 відвідувач) На момент запуску «Вголос» задумувався як інтернет-газета про львівську політику. З того часу вже сплинуло трохи часу (минулого року «Вголос» святкував 10 років), змінилася концепція, і на сьогодні, як свідчить статистика, власне новини на політичну тематику (колись пріоритетну) на «Вголосі» читаються слабо. Здебільшого до 100 переглядів. Так, 29 квітня найвідвідуванішими у розділі «Політика» були новини «Табачник махнув у Марокко на два дні» та «На виборах у Моршині перемогла «свободівка» (по 90 переглядів). На третьому місці за популярністю — новина «Львівські ліві проведуть мітинг 1 травня» (59 переглядів). Для порівняння, лише по 12 переглядів було у новин «Винниківська міськрада позбавила громадян доступу до інформації щодо земельного ресурсу – прокуратура» та «ТВі продали за ціною квартири в Києві – Альтман». Більшість економічних новин на «Вголосі» мали менше 30 переглядів. Гірша картина з новинами культури — там кількість переглядів можна перелічити на пальцях. Найкращі показники переглядів були у новин «У Москві скоєно жорстоке пограбування будинку балерини Анастасії Волочкової» (1836 переглядів) та «Російська балерина Волочкова боїться повертатися додому після розбійного пограбування її будинку» (697 переглядів). Обидві новини були опубліковані у розділі «Світ». Однак все-таки основна маса новин з високим за мірками «Вголосу» показником переглядів була у розділі «Життя». Тут десять із п’ятнадцяти аналізованих новин мали більше 200 переглядів. Найбільш «ходовими» були новини «20-річна бродівчанка обікрала мешканця одного з мотелів на 15 тисяч гривень» (779 переглядів), «На Львівщині зникла людина під час заняття кайтсерфінгом» (748 переглядів), «Сьогодні Іринин день: можна висаджувати капусту і білити дерева» (598 переглядів). А от, для порівняння, новина «Буревій знеструмив 123 населені пункти на Чернігівщині» набрала лише 40 переглядів. Pohlyad.com (29.04.2013 р.; 4 783 перегляди) Жодна з 77 опублікованих новин не набрала більше 500 переглядів. Найближче до цього рівня підібралася новина «Українець подав в суд на… Януковича» (496 переглядів). У трійці новин-лідерів: «У Львові продовжують шукати маленького Максимка» (461 перегляд), «Українцям загрожує новий податок» (403 перегляди). 76% новин на «Новому погляді» взяли менше 70 переглядів кожна. Наприклад, «У Празі пролунав потужний вибух. Кількість поранених сягнула 40 осіб» взяла 69 переглядів, стільки ж переглядів у новини «Дворічного хлопчика, що впав у каналізаційний колектор вчора ввечері, сьогодні знайшли мертвим». Tvi.ua (01.05.2013 р.; 23 828 відвідувачів) Попри те, що у «ТВі» у рази більше відвідувачів, ніж у «Нового поляду», новини на обидвох цих сайтах читаються приблизно однаково. Так, найпопулярніша на «ТВі» новина «Із 1 травня дорожчає телефонний зв’язок» набрала 429 переглядів. Новину «Яценюк вітатиме українців із Великоднем в ефірі ТВі» прочитали 353 рази, а новину «Комуністи пройшли маршем по Києву» — 318 разів. А от, наприклад, новина «Лише третина депутатів оприлюднила свої декларації про доходи» зацікавила всього 35 осіб. Lviv.nashigroshi.org (29.04.2013 р.; 185 відвідувачів) «Наші гроші. Львів» видали на-гора дві новини — «Федак та Матолич будуватимуть сонячну електростанцію на Яворівщині» та «Історія винаходу. Тесла створив, а Голіусови запатентували». Першу прочитали 39 людей, другу — 17. Business.ua (22.04.2013 р.; n/a) В цілому проаналізував дані про перегляди 25 публікацій. Найбільше переглядів було у статті «Не ощупь» (788). Інші матеріали мали здебільшого від 100 до 200 переглядів. Telekritika.ua (02.05.2013 р.; 6 073 відвідувача) Найбільш популярні новини, як я побачив, набрали кілька сотень переглядів. Зокрема, новину «Кирило Лукеренко і Денис Бігус залишають ТВі» прочитали 746 разів, новину «Артем Шевченко хоче зробити з ТВі «телебачення надії» з розумним обличчям» — 635 разів, а новину «Артем Шевченко готує нову сітку мовлення ТВі, шукає людей і вірить у збільшення інвестицій» — 475 разів. У той же час новину «Україна ледве втрималася серед «частково вільних» країн у рейтингу Freedom House» прочитали лише 41 раз. Пару слів про прес-релізи на «Телекритиці». Ситуація подібна до «Кореспондента». Майже не читають їх люди. 29 квітня на «Телекритиці» опублікували реліз «На травневі свята канал «Україна» покаже одразу кілька мелодрам», його прочитали 37 людей. Дивився нещодавно, скільки переглядів отримують на «ТК» прес-релізи ТРК «Львів». Приблизно стільки ж, скільки реліз каналу «Україна», причому не за день, а за тиждень. Ціни при цьому такі ж, як на «Кореспонденті», — 500 грн. без ПДВ за один прес-реліз. Epravda.com.ua (02.05.2013 р.; 20 231 відвідувач) Найбільше переглядів набрала новина про введення в обіг п’ятиєврової купюри, із приміткою «Фото» у заголовку (6310 переглядів). Понад 1000 переглядів мали новини «Єврокомісар каже, що реверсні поставки газу в ЄС є законними» (2553 перегляди), «У Грузії міністр пішов з посади через корупцію у його відомстві» (2622 перегляди), «Припливу інвестицій в Україну заважають юридичні фактори — експерти» (1052 перегляди). Inspired.com.ua (30.04.2013 р.; 2 426 відвідувачів) 30 квітня на сайті було опубліковано три матеріали. «Софі: іграшка, що полонила світ» набрав 456 переглядів, «Prypyat Mon Amour: фотоспогади з дому» — 306 переглядів, «Відео дня: Каліфорнія з висоти» — 37 переглядів. Gazeta.lviv.ua (02.05.2013 р.; n/a) Проаналізував 23 публікації від 2 травня. Більшість з них мали буквально по декілька переглядів. П’ять новин прочитали від 11 до 32 разів. Найбільше переглядів набрала новина «Сьогодні — Чистий четвер» (252 перегляди). Зауважив, що кепські справи з читанням матеріалів, розміщених у тематичних розділах. Наприклад, текст «Пішки під ліхтарями» прочитали двічі, а текст «Знедолені та щасливі» — лише раз. До речі, схожа картина була з переглядами статей на сайті «Новий погляд». Підозрюю, це через непродуману структуру та вигляд першої сторінки у цих сайтів. Так, воно виглядає гарно — тут меню, тут останні новини, тут інформери свіжих статей у розділах. Гарно, але, вочевидь, не практично. Ще коли працював на «Вголосі», зауважив, що чим нижче на головній сторінці розміщено інформаційний блок, тим менша до нього увага читачів. Не клікають люди по заголовках, словом. На мою думку, для інтернет-видань краще, коли вони побудовані на зразок блогів, тобто коли на головній сторінці всі публікації йдуть одна за одною каскадом згори донизу. При цьому, якщо треба, матеріали можна упорядкувати з допомогою рубрикатора. За такої структури, переконаний, статті на сайті «ЛГ» читали би більше, ніж один раз. Висновки
Далі буде… Василь Хомин «Прес-Центр» Найкращі коментарі до матеріалу "Засоби немасової інформації" із соцмереж: Читайте також: - FAQ до поста «Засоби немасової інформації» Ми в соцмережах: Facebook, Twitter, Google+, ВКонтакте 08.07.2013 | |
Перегляди: 3660 |
Рубрика: Новини |
Ключові слова: |
©2008-2015 Прес-Центр Використовуючи матеріали з "Прес-Центру" не забувайте на нас посилатися |