Скрипт Вконтакте Like ?> Скрипт Вконтакте Like ?>
Як проаналізувати сайт конкурентів, якщо у нього закрита статистика | |
В Уанеті дізнатись відвідуваність того чи іншого інтернет-видання нескладно — майже на всіх сайтах висять лічильники, які показують кількість відвідувачів та кількість переглянутих ними сторінок за останню добу. В основному, це лічильники українських рейтингових систем Bigmir.net та I.ua, а також російської Liveinternet.ru. Якщо даних, почерпнутих з лічильника, замало, більше можна отримати на сторінці з повною статистикою по конкретному онлайн-медіа. Таку сторінку можна знайти на сайтах тих-таки рейтингів. Проте буває, що статистика закрита. Інтернет-видання мають можливість обмежувати доступ до неї, і цією можливістю користуються. Є також сайти, не присутні в жодному із згаданих вище рейтингів, на них немає ніяких лічильників, натомість їхні видавці використовують більш «просунуті» сервіси веб-аналітики Google Analitics або «Яндекс.Метрика» (або обидві), де статистику також, як правило, приховують від стороннього ока. Що ж робити, якщо статистика у сайту закрита, а дістати її дуже треба? Зберігати спокій і використати Similarweb. Це — сервіс веб-аналітики, який спроможний добути важливі дані про будь-який сайт, навіть якщо статистика у того схована за сімома замками. Для цього достатньо зайти на http://similarweb.com, набрати у віконечку адресу сайту, який цікавить, і клікнути Search (Пошук). Після деяких «роздумів» Similarweb видасть все, що знає про запитуваний веб-ресурс. Ось деякі дані, які можна отримати таким способом: - Рейтинг інтернет-видання (Global Rank), відповідно до системи оцінки сайтів Similarweb. Чим «крутіший» сайт, тим вищу сходинку в рейтингу він займає. Можна побачити, яке місце сайт посідає у рейтингу сайтів всього світу, окремої країни та тематичної категорії. Наприклад, сайт Zik.ua на момент написання цієї статті посідає 26713 місце у глобальному рейтингу, 455 місце в рейтингу сайтів з українською пропискою та 2609 місце у категорії «Новини і Медіа» (News and Media). - Відвідуваність (Estimated Visits). Кількість відвідувачів, які побували на сайті за останній місяць. Також поданий графік з динамікою відвідуваності сайту за останні 6 місяців. Наприклад, по сайту Zaxid.net це виглядає так: - Час на сайті (Time On Site). Середня тривалість перебування відвідувача на сайті. Чим довше, тим краще. В інтернет-видання «Цензор.нет» цей показник складає 7 хв. 24 сек., а для порівняння в «Української правди» — 4 хв. 55 сек. - Перегляд сторінок (Page Views). Кількість сторінок, яку в середньому переглядає один відвідувач, або ж глибина перегляду. У більшості львівських новинних сайтів цей показник ледве дотягує до двох сторінок на відвідувача. На їхньому тлі виділяється «Львівський портал» (portal.lviv.ua) з 2,09 сторінки. - Показник відмов (Bounce Rate). Процентне співвідношення кількості відвідувачів, що залишили сайт прямо зі сторінки входу або ж переглянули не більше однієї сторінки сайту. Чим менший відсоток, тим краще. Для новинного інтернет-видання хорошим вважається Bounce Rate, близький до 50%. Для прикладу, у Zik.ua він складає 77,55%, а в його найбільшого конкурента Zaxid.net — 79,27%. Тут їм втер носа сайт «Твоє місто» (tvoemisto.tv) зі своїми 53,09%. - Джерела трафіку (Traffic Source). Дані про те, звідки на досліджуваний сайт приходять відвідувачі. Це може бути прямий трафік (Direct), коли інтернет-користувачі потрапляють на сайт, попередньо набравши його адресу в адресному рядку браузера, або ж із закладок. Переходи по лінках на інших веб-ресурсах (Refferals), переходи з пошукових систем (Search), з соціальних мереж (Social), за посиланнями в електронних листах (Mail), а також через медійну рекламу, в т. ч. банери, тізери (Display). - Субдомени (Subdomains). Перелік субдоменів, «прикручених» до основного домена сайту, а також частка трафіку, що припадає на кожен із них. Іноді проекти, розміщені на субдомені, мають більшу відвідуваність, ніж інтернет-видання на основному домені. Наприклад, у «Телекритики», серйозного українського інтернет-видання про медіа і журналістику, є таблоїдного типу проект «Дуся», розміщений на субдомені dusia.telekritika.ua. Так-от на «Дусю» припадає 50,23% трафіку, тоді як на основний домен telekritika.ua — 41,41%. - Географія відвідувачів (Geography). Перелік країн, звідки інтернет-видання отримує найбільше заходів. - Сайти-донори і сайти-акцептори (Reffering Sites). Топ-10 сайтів, з яких досліджуване інтернет-видання отримує найбільше переходів. У більшості українських новинних онлайн-ресурсів на перших місцях побачимо агрегатор новин Ukr.net, а також трафікогенератори RedTram, Marketgid, Novostimira, Lentainform та інші. Тут же топ-10 сайтів, куди йде найбільший трафік з аналізованого інтернет-видання. - Пошуковий трафік (Search Traffic). У цьому блоці більш детально подаються відомості про те, з яких саме пошукових систем приходять на сайт читачі, за якими пошуковими запитами, а також якого типу ці запити — органічні чи платні. Українські новинні сайти рідко розміщують контекстну рекламу в пошуковиках, тому блок про платні запити по більшості з них буде пустий. Однак у Korrespondent.net можна побачити серед платних два пошукові запити — «217 виборчий округ» та «Виборчий округ 217 Київ». Цілком можливо, що не саме видання, а піар-служба одного із кандидатів, що балотувались на 217 виборчому окрузі м. Києва, розкручувала певну публікацію на «Кореспонденті», розмістивши контекстну рекламу в Google чи «Яндексі». - Соцмережі (Social). Детальніша «розкладка» про те, які саме соціальні мережі дають трафік на сайт, частку кожної з них у загальному казані соціального трафіку. - Дисплейна реклама (Display Advertising). Подається трафік з медійної реклами (банери на сайтах, тізерні мережі). Можна побачити, реклама на яких саме сайтах дає досліджуваному онлайн-ресурсу найбільший трафік (Top Publishers), а також найбільш ефективні рекламні мережі (Top Ad Networks), які воно використовує. - Інтереси аудиторії (Audience Interests). Показує, сайти яких категорій відвідує аудиторія інтернет-видання, що аналізується, адреси цих сайтів. Є також хмара тегів, що складається із ключових слів, які найчастіше на них зустрічаються. - Схожі сайти (Similar Sites). Список близьких за тематикою сайтів, фактично конкурентів. Є можливість упорядковувати список за рейтингом (Global Rank) представлених у ньому ресурсів. - Мобільні додатки (Mobile Apps). Якщо в інтернет-видання є додатки для мобільних пристроїв, Similarweb їх знайде на Google Play та App Store та надасть статистику щодо їх використання — скільки користувачів їх встановили, як знайшли ці додатки в інтернеті та безпосередньо у магазині додатків. Іноді Similarweb замість очікуваної статистики по сайту, який цікавить, видає повідомлення Not Enough Data (Недостатньо даних). Проте Similarweb лукавить. Дані у нього є, і їх навіть можна переглянути, тільки для цього треба встановити спеціальне розширення для браузера: - для Mozilla Firefox: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/similarweb-sites-recommendatio/?src=userprofile - для Opera: https://addons.opera.com/en/extensions/details/similarweb-2/?display=en - для Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/similarweb/hoklmmgfnpapgjgcpechhaamimifchmp Аналіз сайту «Лівий берег» за допомогою плагіна Similarweb для Mozilla Firefox Набір даних, які можна отримати завдяки розширенню, дещо «урізаний». Серед іншого у розширенні нема даних, з яких саме пошуковиків сайт отримує трафік, відсутні дані про інтереси відвідувачів, скупо подано інформацію про схожі сайти. У Similarweb є ще платна версія, де будь-який сайт можна розібрати на дрібнесенькі запчастини. Звідки у Similarweb усі ці дані?Сам Similarweb відповідає на це запитання так: «Наші дані походять від потужного пошуковика і клік-потоку даних від нашої власної панелі на 10 млн. користувачів, котрі інсталювали нашу програму. Ми завжди намагатимемося тримати нашу панель великою та різноманітною. Наша панель у кілька разів більша за звичайні. Це дозволяє нам вивчати кожен сайт, великий і малий, і зменшити статистичні похибки, на відміну від малих панелей. Ми застосовуємо технології великих даних у нашому дата-центрі, що складається з десятків сучасних серверів, аби аналізувати отримані десятки терабайтів даних. Після того, як ми зібрали обсяги вихідних даних, ми використовуємо статистичні методи аналізу і машинного навчання для створення дієвих знань. Наші дані беруться з різних джерел, потім поєднуються, стандартизуються та екстраполюються, аби репрезентувати все населення інтернету. Наші дані аналізуються безперервно та агрегуються на вимогу, тож ми можемо негайно надати точні деталі трафіку на кожному веб-сайті». Наскільки дані Similarweb точні?Як зазначили у самому Similarweb, вони працюють над зменшенням похибки, проте вона є, і подекуди доволі значна. По деяких сайтах різниця між даними про відвідуваність, які подає Similarweb, і тими, що демонструють Google Analitics, «Яндекс.Метрика» чи той же Bigmir, може сягати 25-50%. І навіть більше. Але! Але все-таки Similarweb чітко «бачить» масштаб відвідуваності сайту — сотні, тисячі, десятки тисяч чи мільйони відвідувачів. Досить точно він попадає, коли йдеться про інші показники, зокрема такі як час перебування на сайті та глибина перегляду. Порівняємо, що, для прикладу, «скаже» Similarweb про два інтернет-видання — «Цензор.нет» та «Галнет», і наскільки його дані відрізняються від даних сервісу I.ua, який використовують обидва ці сайти.
Компанія Similarweb заснована у 2009 році в Тель-Авіві (Ізраїль) Ором Оффером та Ніром Коеном. Згодом штаб-квартира компанії переїхала у Лондон (Великобританія). Компанія випускає аналітичні платформи Similarweb та Similarweb PRO. Найближчим її конкурентом називають Alexa, дочірню компанію відомого інтернет-магазину Amazon. Читайте також: - Способи монетизації інтернет-сайтів: продаж лінків - Як заробити в Twitter на пиво з бастурмою Ми в соцмережах: Facebook, Twitter, Google+, ВКонтакте 02.02.2015 | |
Перегляди: 21745 |
Рубрика: Статті |
Ключові слова: |
©2008-2015 Прес-Центр Використовуючи матеріали з "Прес-Центру" не забувайте на нас посилатися |